onsdag 26 augusti 2009

Regn....regn

Regn och regn...ganska skönt vi ligger lågt idag katten snusar och sover och hundarna myser när matte är lite still. Igår var det mockardags och fy vad jobbigt jag har ju MASSOR med stor cochin och dom bajsar en hel del. På kvällen var Nettan och Håkan hit dom hade fått hem ett nytt "hönsahus" så dom ville ha lite fler höns till vintern och då passade jag på. Dom fick med sig hem dom finaste blåa stor cochin jag hade då vet jag vart dom hamnar. så fint ljusblåa med kanongula ben och stor bjässar. Jag måste inse jag KAN inte har så stora grupper i vinter, men det är svårt. Vi i DRF ska ha säljdag på söndag hemma hos Helén Falk ska ta med mig allt som inte ska sparas här. Mina Antwerpen har fått flytta till Marianne där har dom ett paradis och jag vet dom har det jättebra där så det ska nog ordna sig till slut. Jag är ju inte frisk måste inse det att jag inte kan ha allt jag vill ha. Det blir i vinter stor cochin, dvärg cochin, moderna engelska stridshöns+värpgruppen, det får räcka.
Sen mina 3 mignon då som är mina lyckopiller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar