tisdag 17 november 2009

Vilken DAG

I dag slutade kylskåpet funka pannan kokade tv funkade inte det kom inte vatten i kranen heller !!! Man blir ju hysterisk ensam som man är hemma då!! Ringde Hans och han sa att en stor säkring måste gått sönder jag gick ut i garaget hittade säkringar och gick och bytte och in i källaren MEN NEJ vattenpumpen startade inte man blir ju rädd !! Men det kom en elektriker hem och han hittade att även den andra stora säkringen hade gått sönder det syntes inte när jag kollade . Så allt var lugnt och allt funkade bra SKÖNT. Sen var jag nere hos hönsen och Nelly var med mig som hon alltid är men hon var envis och ville gå in, jag skyndade på och vi gick in.
Så var det dags ta reda på efter maten och stod vid diskbänken och kollade ut genom fönstret som jag alltid gör när jag diskar och 9 rådjur gick och betade på åkern dom är för goa och inte alls rädd för oss inte ens hundarna. Men jäklar det där är inte nåt rådjur !!! En stor älgko gick där bland rådjuren helt lugnt. Man har det bra har en stor djurpark alldeles inpå husknuten. Det var nog därför Nelly ville in antar jag. Vi spanade länge på älgen och rätt som det var var hon på väg in i trädgården, men då öppnade jag altandörren och då spatserade hon bort mot skogen. Vilken dag !! Denna gråa trista dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar